Marley och jag

Efter tips av en kompis (Liz) så läser jag just nu Marley och jag av John Grogan. Eftersom det är så mycket läsande i den kurs jag går nu, engelska C, så har fritidsläsandet fått komma i andra hand, eller rent av sista hand.

I vanliga fall läser jag gärna deckare, tunga som lätta, men Marley och jag kändes som en perfekt kandidat till att leda mig tillbaka till fritidsläsandet igen. Den handlar om ett par som precis flyttat ihop, och inte riktigt känner sig redo för att skaffa barn, utan vill prova på ansvaret med en hund först, och denna hund blir Marley. Han är en väldigt speciell hund, och historien utvecklas runt honom och hans personlighet och hyss.

Jag har inte kommit så långt än, men jag gillar den redan. Det är avslappnande mysläsning, inte så mycket djupa funderingar som kräver energi, perfekt för att distrahera från pluggandet. Jag hoppas det håller i sig genom hela boken :)

Leave a Reply

