Dagens personliga

Det här är en väldigt personlig postning.

Jag har en generell inställning att man ska vara anpassningsbar och ta ut det bästa ur varje situation. Även om det inte går som man tänkt sig, finns det nästan alltid något positivt att få ut av det. Det tjänar ingenting till att stänga möjligheter ute bara för att det inte blev just precis perfekt.

Så har jag tänkt.

Men inte nu längre. Det har gått för långt, utan att på något sätt vara omvälvande och skrämmande. Jag har helt enkelt tröttnat på det. Att anpassa mig, se det positiva och ignorera bitterheten och avundsjukan. Det är inte fina och beundransvärda känslor, så jag ska väl inte gå så långt som att bejaka dem. Istället tänker jag se till att försöka undvika källan till dem, när jag kan, istället för att utsätta mig för dem för att bli av med dem. The botten is nådd, så att säga.

Jag hoppas jag kan stå på mig.

2 thoughts on “Dagens personliga

  1. Hm.

    Jag förstår hur du känner. Det tar väldigt mycket energi åt att arbeta med tunga känslor. Jag tycker, som du sa i första stycket, att allting för något gott med sig, men huruvida det är värt att gå igenom tio ton malm för ett halvt gram guld…

    Man behöver välja sina strider, skulle jag säga.

    Lycka till med stå-på:andet! :)

  2. Precis min känsla, i det här (väldigt specifika) fallet så är det verkligen tio ton malm för inte ens ett gram guld. I vissa fall är det värt det, men inte den här gången :)

    Tack.

Leave a Reply

