Tidiga musikupplevelser

Jag vet inte om jag kan säga vilken som var min första musikupplevelse, det var högst troligtvis mamma som sjöng för mig. Däremot minns jag Nalle Pettersson och Mamma Mu. De gick generellt under benämningen Mamma Mu-banden hemma, och de gick varma nästan varje bilresa, i många fall kan jag säga vilken nästa låt är direkt, fortfarande.

Men utöver barnsångerna, var mina första musikfavoriter Rock Around The Clock (Spotify, Youtube) och Lambada (Spotify, Youtube). Mamma och pappa hade en skivspelare som jag ganska snart lärde mig hantera så jag kunde lyssna på Rock Around The Clock och jag dansade järnet. Samma till Lambada, det är en ganska svängig låt, även om den inte riktigt har samma charm nu ;)

Hade jag inte oslagbar musiksmak så säg.
Vilka var era tidiga musikfavoriter?

2 thoughts on “Tidiga musikupplevelser

  1. Jag tror mina tidigaste musikupplevelser var Nick Borgens We Are All the Winners och Queens Crazy Little Thing Called Love. Queen är fortfarande mitt favoritband.
    Förutom det så gick jag väl mest och nynnade på Disneysånger, framförallt Robin Hood.

    Jag kommer dock fortfarande ihåg känslan jag fick när jag hörde It takes a fool to remain sane av The Ark. Fast det var dock några år senare när jag gick på högstadiet så det var inte en av mina tidigare favoriter. :)

Leave a Reply

