Mac och Windows i fin kombination..

(Av någon underlig anledning blev det första utkastet till rubriken på det här inlägget “Mac ond Windows”. Vet inte om någon av dem är ondskan själv, eller om jag bara läst för mycket tyska)

I alla fall. I julas fick jag den briljanta idén att jag ville installera Windows 7 på min Macbook, eftersom det ju skulle vara trevligt att kunna spela spel när man är ute och reser också. Och det är väldigt få spel jag gillar som funkar till OS X.

Mitt äventyr med all backup och sådant strul har jag skrivit om på engelska på Anjasaurus, men det var i alla fall en del som löste sig finfint. Vad som inte löste sig finfint var installationen av Windows 7. Själva installationen gick ju faktiskt helt okej, problemet är ju att BootCamp inte stödjer Windows 7 än, officiellt. Verktyget ville alltså inte installeras, och utan det inga drivrutiner.

En sanning med modifikation, givetvis går det att installera alla drivrutiner manuellt. Men, jag kände mig lat och kände inte för att bråka med Windows på ännu en dator (det räcker gott med en att få att lyda). Så det fick bli en omjustering av hårddisken igen och nu är Windowspartitionen ett minne blott.

Nog för att det hade varit kul att spela spel, men bara bristen på höger musknapp fick mig att inse hur lite de här två giganterna egentligen gillar varandra. Jag tror faktiskt jag föredrar att de håller sig separata och gör det de är bäst på. I alla fall när det gäller mina datorer.

Leave a Reply

