Ett icke-tillstånd

Just nu befinner jag mig i något slags icke-tillstånd. Alla de där fritidssysselsättningarna som jag skulle vilja lägga tid på orkar jag helt enkelt inte med. Det är inte heller tiden som är problemet, som student har jag faktiskt väldigt mycket fritid.

Men det är något med årstiden och sysselsättningen på universitetet som på något sätt äter upp all min energi och all min kreativitet, vilket är fascinerande. Eftersom tiden finns borde jag väl också hinna vila nog för att orka göra roliga saker?

Inte då. Jag sitter hellre timtals framför datorn och slösurfar än sätter mig ner och ger ett par timmar till att lära mig PHP, Drupal, sortera frimärken eller sticka. Varför är det så? Är det lathet eller något annat?

Mycket frågor, väldigt lite svar. Och det är ju så att jag faktiskt mår bra, även om den här passiviteten känns lite onödig och som slöseri med tid.

Leave a Reply

