Bokbloggande dag 2 – en bok eller serie fler borde läsa

Andra dagens bokbloggande handlar om en bok eller serie som jag tycker fler borde läsa eller prata om.

Jag är inte en sån som läser obskyra böcker direkt, jag följer gärna vad som är populärt just nu eftersom jag inte riktigt har kvar samma läsmani. Just nu har jag snöat in på vampyrer, som ungefär halva resten av världens befolkning, men jag tycker ändå att fler borde läsa och prata om Sookie Stackhouse-böckerna. Det är många som ser serien (True Blood), men böckerna är också väldigt läsvärda. De bör dessutom läsas på engelska, språket är så smidigt och enkelt, utan att bli enfaldigt. Det är också en serie som växer tycker jag, alla personer får mer och mer djup ju längre man kommer, även om de kan verka platta från första början.

Sen är det ju helt klart en fördel att se serien också. Då får man ju Eric Northman i Alexander Skarsgårds skepnad, vilket är helt ok ;)

One thought on “Bokbloggande dag 2 – en bok eller serie fler borde läsa

  1. Pingback: 30 dagars bokbloggande

Leave a Reply

