Bokbloggande dag 3 – den bästa boken det senaste året

Den här tredje dagen är det menat att jag ska prata om den bästa boken jag läst de senaste 12 månaderna. Det tycker jag är oerhört svårt, särskilt eftersom jag haft så svårt att läsa för nöjes skull. Jag har läst mycket dussinromaner och lättsmält bara för att komma in i läsandet igen, men det är inte alltid jag skulle vilja sätta dem som de bästa böcker jag läst.

Den bästa får nog ändå bli Breaking Dawn, den sista boken i serien om Bella och Edward av Stephenie Meyer. Jag fick hela serien av mina vänner när jag fyllde år efter att jag lovat att jag skulle läsa dem men alrig kommit till skott. De vet vad jag uppskattar, mina vänner. Jag plöjde de fyra på tre veckor ungefär, och då försökte jag ändå dra ut på det så jag skulle hinna uppleva och inte bara plöja. Som tidigare sagt så har jag aldrig varit så arg som i New Moon, men Breaking Dawn blev min favorit. Upplösningen, mysterierna som fick sin förklaring, allt det gjorde den otroligt bra. Sen ska jag nog inte säga mer, det kanske eventuellt finns någon som inte läst den än :)

Leave a Reply

