Bokbloggande dag 9 – den bästa scenen

Att försöka lista ut vilken scen som är min favoritscen är nog nästan svårare än att försöka hitta min favoritbok. När jag läser går jag mycket på stämningar och känslor, och jag älskar lyckliga slut. Så kännetecknande för min favoritscen borde ju helt klart vara glädje och starka känslor.. Problemet är att jag kommer inte ihåg någon. Jag som knappt kommer ihåg vad HP-böckerna heter och definitivt inte i vilken ordning de kommer kan ju inte heller direkt hålla isär scener. Jag kommer ihåg vilka känslor böcker väcker, men inte specifika scener.

Det är lite tråkigt, det tycker även jag, men mycket av upplevelsen av en bok försvinner när man läser nästa tycker jag. De blir inte längre enskilda böcker, de blir ett sammelsurium av erfarenheter.

One thought on “Bokbloggande dag 9 – den bästa scenen

  1. Pingback: 30 dagars bokbloggande

Leave a Reply

