Bokbloggande dag 12 – något jag läst minst fem gånger

Det blir ett kort och lite oinspirerat inlägg idag. Jag är trött och det här känns som en upprepning av många tidigare frågor. Hästen och hans pojke måste vara en sån där bok som jag läst minst fem gånger. Jag har aldrig räknat, men jag har läst hela Narnia-serien minst tre gånger, så någonstans vid fem känns som en rimlig uppskattning. SVJ och Godnatt Mister Tom är andra såna där böcker som jag läst ett otal gånger. Eventuellt skulle även Harry Potter och fången från Azkaban kvala in, min favoritbok när det gäller Harry Potter. :)

I övrigt har jag svårt att läsa om böcker. Det är inte heller riktigt att jag bara kan läsa om böcker jag älskar, utan det ska vara något visst med dem. Twiligt älskar jag, men känner inte för att läsa om dem. Jag är rädd att jag blir för kritisk och förstör dem för mig själv. Om jag tänker efter är det få vuxenböcker jag läst mer än en gång faktiskt. Det kanske kan vara något med just ungdoms- och barnböcker som gör dem läsvänliga, både en och två och fem gånger?

Jag längtar däremot efter att hitta en ny serie att gräva ner mig i som jag faktiskt klarar av att läsa om. Då gör det ju inget om författaren inte är klar med serien :)

One thought on “Bokbloggande dag 12 – något jag läst minst fem gånger

  1. Pingback: 30 dagars bokbloggande

Leave a Reply

