Bokbloggande dag 13 – favoritbarn- eller ungdomsbok

Jag blev lite trött igår, tog en cykeltur som var lite mer än jag egentligen klarade av, så jag glömde bort att skriva bokbloggsinlägget. Så här är gårdagens! Det ska handla om min favoritbarnbok eller favoritungdomsbok, men jag tycker att jag har skrivit om så många av dem redan. Narnia, Godnatt Mister Tom, SVJ och Roald Dahl i allmänhet. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om nu. De där är ju mina favoriter.

Jag skulle ju kunna ta min absoluta favorit när det gäller böcker för riktigt små barn, Historien om någon. Den fanns i min farmors bokhylla i en riktigt gammal upplaga och hon fick alltid läsa den om och om igen. Den är mystisk och nästan lite läskig, väldigt mörkt illustrerad. Det är svårt att veta vad det riktigt var som fångade mig, jag var så liten, men det är en sorts hatkärlek i och med att den ändå är så läskig. Jag har lovat mig själv att jag ska läsa den här för mina egna barn, och jag hoppas de också kommer gilla den :)

4 thoughts on “Bokbloggande dag 13 – favoritbarn- eller ungdomsbok

  1. Ja det var verkligen svårt att lista ut vad det var som skulle komma på slutet, och jag minns att jag tyckte det var en lika rolig knorr varje gång :)

Leave a Reply

