Bokbloggande dag 21 – favoritförhållande

Precis som en del andra jag läst (Kaia bland annat) så tycker jag sällan att det är huvudpersonsparet som är det mest intressanta, i alla fall inte nu längre, och det här med favorit börjar bli lite uttjatat. Jag kan nämna några romantiska förhållanden som jag tyckt varit intressanta istället, eller som jag skulle velat veta mer om, alternativt velat att de skulle fortsatt längre.

Det första jag tänker på är Lizzie och Mr Darcy i Stolthet och fördom, de är båda väldigt intressanta i sig så det skulle varit roligt att få se/läsa en fortsättning. Sam och Emily från Twilightserien är också ett intressant par som man inte får veta så mycket om egentligen, annat än att de älskar varandra djupt.

Något som jag däremot aldrig riktigt gillat är Harry och Ginny i HP-böckerna. De var båda så osäkra och platta (Harry är helt klart inte min favorit i böckerna heller..) och jag hade velat ha lite färg och fart åt båda två. En av de många anledningarna till varför jag gillar HP-fanfic så mycket :)

Leave a Reply

