Bokbloggande dag 22 – favoritrelation

Det här måste vara första gången jag inte får fundera länge innan jag vet vad jag ska skriva om. Kanske är det för att det är så aktuellt i huvudet just nu.

Min favorit när det gäller icke-sexuella relationer är Eric och Sookie i True Blood-serien (både böcker och TV). Det kan väl diskuteras huruvida det är ickesexuellt, men än så länge är det i alla fall det, och deras förhållande är så komplicerat. Ömson bryr de sig inte om varandra, ömsom finns det någon sorts elektricitet emellan dem. Och de verkar båda behöva varandra på fler sätt än de anar.

Annars är också Snapes och Harrys relation väldigt fascinerande att läsa om, särskilt i de senare böckerna där de tvingas att arbeta tillsammans så mycket mer. För den som tycker som jag att den här kombinationen är riktigt intressant så rekommenderar jag Snarry fic, Snape/Harry fanfiction. Visst kanske man inte alltid gillar fokuset på sex/kärlek, men vissa såna berättelser är helt otroliga i sin utveckling av karaktärerna. Det känns som de håller sig inom rimlighetens gräns men ändå går de så otroligt långt i att göra båda två mycket djupare. Roligt är det :)

One thought on “Bokbloggande dag 22 – favoritrelation

  1. Pingback: 30 dagars bokbloggande

Leave a Reply

