Bokbloggande dag 25 – fem böcker som ska läsas

Fem böcker som är i min “att-läsa-hög”, roligt roligt! Givetvis befinner sig resten av True Blood-böckerna där (jag har bara läst två änsålänge), men de får inte räknas som mer än en bok, de är ju ändå samma serie. Samma med Arne Dahls serie om A-gruppen, som jag just börjat läsa om. De är ju mer än fem de med så de räknas som en.

Sen har jag fått låna The Shallows av Nicholas Carr av en kompis som verkligen rekommenderade den, så den ser jag fram emot att läsa. Blev tipsad om den på någon blogg här i somras och den verkar diskutera sånt som jag också funderat på, vad som händer med vår tankeförmåga när vi nu använder internet. Hur den ändras :)

Det var tre, True Blood, A-gruppen och The Shallows. Två till.. Det blir Tolkiens Hurins barn och Camilla Läckbergs Stenhuggaren :) Hurins barn fick jag av mamma i julklapp eller födelsedagspresent för inte så längesen, och den verkar riktigt intressant. Läckberg gillade jag skarpt innan, även om böckerna blev lite enformiga efter att ha läst alla i en rad. Nu har jag haft en lång paus så det ska nog bli lagom med en ny Läckbergbok!

Leave a Reply

