Bokbloggande dag 26 – värsta slutet

Jag tänkte jag skulle ta tag i det här och försöka avsluta bokbloggsprojektet efter examensdeadline och vikariatstrul :) Idag ska jag beskriva det mest irriterande eller hemskaste slutet i en bok.

Jag säger bara en sak. Harry Potter. Det var ett stort WTF?!-moment. I de allra flesta fall så tycker jag inte om att böcker tar slut, men det är mest för att jag lever mig in i dem så mycket. Sluten är ändå passande och lämnar en med en bra känsla, en lagom känsla. Men inte Harry Potter. Så hastigt och lustigt, och så fel bara. Så mycket död och jag tyckte inte alls om epilogen heller.

Det är ju tur att det finns fanfiction :)

Leave a Reply

