Höstrusket är här

Jag känner att kroppen och huvudet börjar ställa in sig på höst. Det är kallt och ruggigt och allvaret återvänder. Visst, jag har skrivit mitt examensarbete under sommaren (och det borde vara godkänt och registrerat snart!) men hösten innehåller mer av den där känslan att man borde ta tag i sitt liv och göra något vettigt.

Samtidigt är det skönt, mindre press att vara glad, nöjd och lycklig. Man kan få vara lite nere, lite stressad, lite trött. Det hör hösten till. Jag känner också att jag vänder mig inåt. Både inåt mot mitt hem och inåt in i mig själv. Introspektion, inredningslust, mystid. Det har väl både bra och dåliga sidor :)

Hösten ser för tillfället ganska rörig ut för mig, men jag försöker tänka som så att det löser sig alltid. På något sätt så ordnar det sig :)

Leave a Reply

