Bokbloggande dag 27 – favoritämne

Om en bok innehåller X så får det mig genast att läsa den. Ja, hm. Vad skulle detta X vara? För ett år sedan skulle jag sagt “mord”. Nu säger jag “vampyrer”. Jag är både deckar- och vampyrfantast men det finns så otroligt mycket om vampyrer nu så det går före. Det finns en gräns för hur många deckare man kan klara av på ett år :)

Det är nog helt klart något som varierar mycket över tid, det finns inget allmängiltigt som alltid roar. Man är i olika faser helt enkelt. Just nu börjar jag snöa in mer och mer på varulvar också, gärna i kombination med vampyrer såklart. Underworld-filmerna fick mig riktigt intresserad av varulvsmyter och historier, men jag har inte riktigt hittat något bra att gräva ner mig i än. :)

4 thoughts on “Bokbloggande dag 27 – favoritämne

  1. Det finns en serie av Kelley Armstrong som handlar om en kvinnlig vampyr :) Första boken heter “Bitten”. Har inte läst den själv än men jag har den ;) Sen finns det en ny serie av Maggie Stiefwater, där första boken heter “Shiver” (den har jag också men inte heller läst än) :)

Leave a Reply

