Bokbloggande dag 29 – mest sorgliga död

Även i det här fallet kvalar Harry Potter in på topplistan, båda topp två-placeringarna faktiskt. Dumbledore och Sirius var lika hemska, även om Dumbledore var värst eftersom Sirius redan var borta då. Usch vad jag grät.

Eftersom jag generellt lever mig in ganska mycket kan man ju tycka att det borde finnas fler hemska dödsfall, men icke. Minns inte några fler. Kanske är det så att de böcker jag läser för det mesta inte dödar sina bra personer. Eller så är de deckare så det är liksom meningen att folk ska dö. Jag vet inte.

Hemska dödsfall i böcker har jag i alla fall dåligt med minnen av.

Leave a Reply

