En presentation av mig själv

Att presentera sig själv är alltid så svårt. Jag är ju så många olika saker, och man glömmer alltid nåt som man senare tycker var jätteviktigt. Det kanske visar på hur man hela tiden förändras och byter perspektiv. Någon gång skulle man gå tillbaka och läsa sina presentationer, man kanske skulle lära sig ett och annat om sig själv. Nåja, en ögonblicksbild av mig idag, i kortform:

Jag är 23 (snart 24) år och bor och arbetar i Luleå. Jag kommer ursprungligen från Västeråstrakten, men genom lite udda händelser i mitt liv hamnade jag i Luleå och läste till lärare. Fast lärare visste jag att jag ville bli redan i tvåan på gymnasiet, om jag minns rätt. Min utbildning är äntligen färdig, efter fem års pluggande, så nu har jag lärarexamen för högstadiet och gymnasiet i matematik och engelska. Ett av mina stora intressen har alltid varit att spela spel, särskilt datorspel och tv-spel. Ett nyvunnet intresse är också Apple-produkter och hypen och tekniken runt omkring det. Jag definierar mig själv som nörd, både i positiv och negativ bemärkelse. Jag har svårt för minglande och kallprat (har väl aldrig varit intresserad nog att lära mig), men älskar djupa diskussioner i vitt skilda ämnen. Religion, filosofi, kemi, teknik, allt är roligt :) Jag älskar kunskap och mitt mål i livet är att bli sakkunnig. Inte expert, då får man bara jobba med ett enda område. Jag vill kunna allt. (Jag vet hur omöjligt det låter, men man ska ha höga mål med sitt liv.)

I övrigt är jag sådär tonårigt nykär och lite ostabilt placerad i livet. Utbildningen är klar, jag har inget fast jobb, det är svårt att få jobb här och familjen drar mig söderut samtidigt som pojkvännen håller mig kvar. Jag är en person som oroar mig helt oproportionerligt mycket för saker i förväg, vilket innebär att när det väl händer har jag redan tagit ut skadan och blir sällan så påverkad som jag trott. Jag skulle ändå inte kalla det en bra egenskap, man oroar sig så mycket för saker som aldrig händer. Däremot vet jag att jag är smart och bra på att lyssna, för det mesta. Jag har alltid fått höra att jag är en stark person under uppväxten, men har inte förstått riktigt vad de menar förrän nu. Att vara en stark person är ett väldigt luddigt begrepp, men jag känner mig stark. Jag är alltid fast övertygad om att jag har rätt, även om jag för det mesta är ödmjuk när jag blir motbevisad. Jag har teorier om allt, och har jag inte någon så listar jag ut en medan du pratar. Detta kan reta gallfeber på vissa, och vara utmanande för andra. Jag vet inte hur man låter bli.

Min tro, min familj och så vidare kommer ju beskrivas i senare inlägg, så jag stoppar här. Det finns kilometervis till med text att skriva om det som är jag, precis som om alla människor, men någonstans får man bryta :)

Leave a Reply

