Hur hinner folk?

Nu när jag har börjat jobb mer eller mindre på riktigt fascineras jag nåt otroligt över folk som hinner läsa och skriva på Twitter under dagarna. Jag menar inte alls att de har låg arbetsmoral eller så, alla har olika sätt att ta paus i arbetet, men Twitter passar verkligen inte mig på jobbet. Det är ett sånt otroligt tempo om så vitt skilda ämnen, plus att konversationer är helt hemska att följa i ungefär alla program förutom Echofon.

Men Twitter är ändå en av mina avslappningskällor, trots att min “OCD” gör att jag vill läsa HELA feeden och inte hoppa in bara. Det är småsnacket vid fikabordet utan sociala krav. Jag skulle vilja kunna hantera det på jobbet, ibland blir det för mycket att jobba med människor, man behöver paus och slippa prestera. Då använder jag Facebook nu, men det är så fyllt av en massa annat distraherande.

Tyvärr stressar Twitter mer än hjälper på jobbet, känner jag. Kanske på grund av mängden länkar att följa och spår att reda ut. Därför vore det kul att veta hur andra tänker kring det, hur de organiserar sin feed och sitt läsande för att få ut nöje och inte bara stress av det.

Leave a Reply

