Min definition av kärlek

Min definition av kärlek är inte så storvulen och världsomvälvande. Kärlek för mig är en säkerhet och en välvilja i vardagen. Att hitta någon som man kan slappna av med och slippa förställa sig, för helt ärligt, det gör man ju hela dagarna annars. Man tar på sig en roll på jobbet, inför de flesta vänner och så vidare. Det behöver ju inte vara en roll man vantrivs med, men det är en roll.

Kärlek för mig är att vilja någon allt gott i världen. Kärlek behöver inte vara ömsesidig, och den behöver inte vara exklusiv för en särskild person. Kärleken jag känner för min pojkvän är annorlunda men inte bättre än den jag känner för en nära vän, min syster eller mina föräldrar. De har olika egenskaper och olika uttryckssätt de här kärlekarna, men ledordet för mig är vardag. Jag kan inte älska någon som jag inte klarar av i vardagen, eller som inte tål mig i vardagen. Det finns mycket att älska :)

Leave a Reply

