Behöver boktips

Jag vill prova hur det är att läsa böcker på min iPad, men jag har problem att hitta en bra läsare där det dessutom finns böcker jag vill läsa. iBooks har bara gratisböcker. Klassiker, visst, men inget jag känner lockar mig just nu. Kindle store är så svårnavigerat och stort så jag vet inte ens var jag ska börja.

Alla tips på engelskspråkiga lättsamma böcker, gärna fantasy eller deckare, mottages tacksamt! Är det inte alltför obskyra författare bör de ju finnas som e-böcker.

3 thoughts on “Behöver boktips

  1. Några av mina favvoförfattare på engelska: Sarah Rees Brennan, Justine Larbalestier, Holly Black, Libba Bray, Scott Westerfeld. Läser dessutom just nu en novellsamling av Sandra McDonald som heter “Diana Comet and other Improbable Stories. Gillar den massor, har dock inte läst något annat av henne.

    Samtliga författare ovan skriver fantasy och YA.

  2. Hm. Kelley Armstrong har några fantasyserier och de brukar finnas att köpa på nätet som ebooks :) Hennes “Women of the Otherworld” börjar med “Bitten”. Sen finns det en serie som heter något “Darkest Powers” och börjar med “The Summoning.

    Diane Wynne Jones har jag hört massa gott om men inte testat själv :)

Leave a Reply

