En statusuppdatering

Det händer en hel del i mitt liv kan man säga. Inte så konstigt då att saker blir lidande, bloggläsande och -skrivande bland mycket annat.

Jag är mitt uppe i ett väldigt fint och nyförälskat förhållande. Bara det liksom. Sen jobbar jag, på samma ställe som i höstas och jag börjar närma mig 100% nu :) Det känns ovant att jobba, som att man på något sätt nått slutet, målet. Givetvis kommer jag hitta nya mål, men just nu är allt ganska förvirrat och nytt. Jag försöker ta tillbaka nöjesläsningen som mina språkkurser på universitet förstörde. Sakta men säkert så går det, just nu provar jag att läsa på min iPad. Väldigt praktiskt när man flyttat och som jag inte äger någon sänglampa än. Plus att jag ju alltid har boken med mig då, och fortsättningen är lätt att få tag på när boken tar slut.

Däremot är det riktigt svårt att hitta bra svenska e-bokstjänster. Amazon och deras Kindle är bra, men jag är inte så bevandrad i de engelska populärlitteraturförfattarna. Kaia tipsade mig om en YA-fantasy-serie som jag håller på och läser nu. Första boken fångade mig verkligen den andra har jag lite svårare att fastna i. Men den tredje ska vara den bästa så jag kämpar på. Sen försöker jag läsa Gardells "Om Gud" och Nicholas Carrs "The Shallows", men där går det ännu mer trögt. De är fysiska böcker och jag har ju ingen läslampa som sagt.

Och det finns dessutom en massa annat som drar, dator- och TV-spel till exempel! Min nya favorit är League of Legends, det ska tydligen påminna om Dota. Ett teamstrategispel där man spelar en figur som har vissa magiska och fysiska egenskaper helt enkelt. Simpelt, roligt och så spelar pojkvännen det förstås. Spelar också Aion igen, med min syster den här gången. Riktigt roligt med henne, men tror inte det har riktigt samma charm om man spelar själv. Sen så hoppas jag på Guild Wars 2, det dyker upp mer och mer information om spelet nu men de är inte så bra på att hålla lovade releasedatum. Jag vill inte hypa spelet för mig själv av två anledningar: 1. Jag hypade Aion och blev grundligt besviken. Bättre med en mer neutral inställning. 2. Att gå och vänta på något som man aldrig får är ganska frustrerande, bättre då att inte vänta sig något färdigt releasedatum och bli glad när det dyker upp.

Ungefär så är mitt liv just nu. Faktiskt helt otroligt bra. :)

Leave a Reply

