Låt fritid vara fritid

Agnes Arpi skriver väldigt bra på Expressen om att låta vår fritid vara just fritid, och inte se det som att vi är arbetare som bara just nu inte jobbar. Detta apropå domen i Luleå tingsrätt nyligen.

Jag tycker det är något oerhört viktigt att ta med oss in i den nya verkligheten med internet och dess publiceringsmöjligheter. Jag praktiserar inte mitt läraryrke när jag gått hem för dagen, och därför är faktiskt inget av det jag gör på min fritid något jag gör i rollen som lärare i min kommun. Som medmänniska, utbildad lärare, individ, ja. Men jag tar inte på mig rollen som arbetstagare och representerar min arbetsplats på fritiden.

Leave a Reply

