Sakletare

Idag har jag spenderat hela halva dagen med att rensa ut ett förråd hos mamma och pappa. Ungefär fem helt ostrukturerade flyttlådor hade jag med grejer, och motvilligt måste jag erkänna att det var rätt skönt att få dem sorterade. Det tog emot bra mycket i början :P (läs: mest hela tiden).

Det som fascinerar mig är hur mycket prylar man samlar på sig, och hur lite de faktiskt betyder i slutänden. Är oerhört trött på allt vad små porslinsfigurer heter, och lite trött på att sortera gamla mynt :P Men det är mycket fint man har samlat på sig också :) Mycket småpryttlar som bär på minnen som man inte vill bli av med.

Däremot är jag ganska praktisk annars. Är det saker som inte väcker några (goda) minnen och som inte direkt tilltalar mig så åker de i soptunnan direkt. Det är alldeles för långt mellan mamma och pappa och lägenheten i Luleå för att det ska vara värt att spara något som man kanske vill ha. Avstånden gör en praktisk :)

Leave a Reply

