En bokmals dilemman

Jag håller på och läser Katharine Kerrs Deverry-serie och har hamnat i någon sorts slukarfas. Jag läser bok efter bok efter bok och börjar få lite svårt att skilja dem åt, särskilt som jag nu läst 8 på rad. Den sista jag läste, Days of Air and Darkness, var den sista i sin akt, akt 2.

Problemet som nu uppstod beror helt på att jag använder iPaden och Kindle-appen för att läsa. Bok nr 9 ges inte ut förrän den 3 augusti! I Kindle-format då. Bok 10 och 11 finns redan, men 9 måste jag vänta över två veckor på. Det går ju inte! Kindle är lite underligt på det sättet, böckerna ges ut i väldigt annorlunda ordning.

Så nu har jag tre alternativ: 1. köpa den fysiska boken i en webshop, 2. köpa en e-bok i annat format, 3. vänta. Samlaren i mig blir väldigt upprörd vid tanken på att ha EN bok i serien i annat format än resten, och min mer resonliga sida säger att det är ju onödigt att köpa samma bok två gånger bara för samlandet. (Samtidigt finns ju tanken att nån gång köpa hela serien i fysiskt format, det är en serie jag gärna har i bokhyllan. Men det är en annan historia.) Så då återstår vänta, eller hur? MEN, det är en vecka kvar till jag får träffa min pojkvän igen och tills dess måste jag fördriva tiden med något. Böcker är jättebra tidsfördriv. Dilemmat är ett faktum.

Leave a Reply

