Nya alster

Candy-garnerDet blev en tur till stan igår, så nu har jag ännu mer garn att leka med :) Jag köpte tolv stycken Candy-garner (bomullsgarn i mininystan, menat för amigurumi) och sen fyllde jag på med lite garn till överkastet och sjalen, och köpte några fler storlekar på virknålar. Jag känner på mig att jag kommer kunna bli en riktig garnnörd och köpa på mig alldeles för mycket. Det finns ju så mycket fiint! Och gosigt, och vackra färger.

Jag började göra en gris i det ljusrosa garnet, det var riktigt hårt att virka och pilligt jämfört med vad jag gjort förut. Känner att jag nästa gång ska prova ett akrylgarn som har lite med studs och glid och inte är så otroligt stumt som det här bomullsgarnet är. Det blir väldigt snyggt med bomullsgarnet, men det är tungjobbat. Kanske vänjer man sig. Jag ska i alla fall först använda upp det här garnet och ge det en chans :) Såhär blev grisen (utan ögon än):

Virkad gris, framifrån Virkad gris, sidan

Jag är riktigt stolt för att vara mitt första alster! Han ser ju nästan ut som en gris :)

Köpte mönster till en bondgård (häst, ko, får, gris) och sen lite vanliga gosedjur i miniformat (kanin, katt, mus, älg!). Eftersom det blev en gris i en normal färg igår, så ska det få bli en kanin i roliga färger idag. Och så kanske ögon och knorr på grisen.

7 thoughts on “Nya alster

Leave a Reply

