Ny inspiration

Har haft en liten svacka denna vecka, på alla möjliga plan. Segt på jobbet, ingen inspiration att virka, eller spela, eller läsa. Men igår kom ju mina garner som jag beställde förra veckan så nu fick jag lite ny inspiration och energi :)

Jag hade beställt ett gäng Tilda-garner (svart, vit, orange, röd, två olika bruna), så kvällen igår ägnades åt att provvirka lite med dem. Resultatet blev en färdig prinsessbakelse (det gröna garnet köpte jag i en lokal butik i måndags) och en liten vit babyval. Provade också att virka en oreo i svart, men det var så omöjligt att se maskorna så jag gav upp och fogade ihop lite mormorsrutor istället.

IMG_0001 2013-02-06 19.47.49

Gillar verkligen det här nya garnet! Mjukare och mer följsamt än det rena bomullsgarnet, och så finns det i mängder av fina färger. Känner på mig att det kommer bli en hel del pysslande med olika små figurer :) Måste börja dokumentera ordentligt allt jag gör och vilka garner jag använder nu, innan jag glömmer..

5 thoughts on “Ny inspiration

  1. Lite nytt material kan göra mycket för inspirationen! Jag har haft noll lust att sy på Alicias doptavla men igår beställde jag hem ett korsstygnsbroderi med påskmotiv och vips så kom sylusten tillbaka :P

Leave a Reply

