En produktiv och vilsam helg

KakorDen här helgen har verkligen gått i virkningens tecken. Jag har avslutat tre kakor (och en elefant) och surfat massor av garner och mönster till höger och vänster. Jag känner att jag håller på att bli lite överväldigad av allt jag vill göra, det finns alldeles för mycket att välja på. Så nu ska jag prioritera, och först blir att göra mig en väska. Inte för att jag behöver en.. men ändå! Jag har en som mamma gjort där jag nu har nålar, sax, virknålarna och garnerna till mitt stora överkastprojekt. Gör jag en till väska har jag ju en för alla mina amigurumi-projekt också :)

Jag vill väldigt gärna göra en filt också men jag tror det kommer blir för mycket på en gång och så kommer jag bara tröttna. Överkastet, väskan och så några kakor och smådjur på sidan om får räcka ett tag :) Sen kostar ju garnet också, inte att förglömma. Garn ja… vilket jobb det är att välja garn! Just nu vill jag ju hitta ett bra garn till min väska, och jag velar mellan olika typer och tjocklekar och färger hela tiden. Jag vet att jag vill ha den färgglad i alla fall, så de närmsta veckorna ska jag göra utflykter till garnaffärerna i stan och känna och hmma och testa lite olika färger.

Förövrigt så uppfyllde jag veckans mål i torsdags. Mönstret till den fina spetssjalen är hittat och beställt! Men den får vänta ett tag tills jag vet mer vilket garn jag vill ha :)

2 thoughts on “En produktiv och vilsam helg

  1. Oj så mycket du hunnit med! Fast det är ju roligt. :-) Då hinner man mer än om det är tråkigt. Hm. Bra citat där. Hm.

Leave a Reply

