På virkfronten, lite nytt

Det händer lite småsaker i min virkning just nu, känner mig lite mittemellan projekt helt enkelt. Har gjort klart en elefant till en kompis, har fått lite garn av mamma som jag testat, fyller på med rutor till överkastet.. Sen har jag två olika bomullsgarner på prov för att se om de kunde passa till min väska. Så nu ligger det lite provlappar och garnnystan överallt!

Har så gott som bestämt mig för att göra min väska i Soft cotton från Järbo. Den andra jag köpte var Bomull sport som hade en väldigt fin lyster, men däremot var tunnare och då kommer det ju både krävas mer och ta längre tid eftersom jag vill ha väskan rätt tät. Inte nog med att jag har haft enorm beslutsångest vilket garn, nu måste jag ju dessutom bestämma mig för hur många och vilka färger jag ska ha! Vet inte riktigt hur färgsäker jag är, så ska gå till Handarbetshörnan här i stan så får vi se vad jag kan få för hjälp av dem :)

Kanske blir det ett väskprojekt till helgen alltså!

Leave a Reply

