Ett efterlängtat lov

Äntligen är det sportlov här i vår landsända. Vet knappt om jag eller eleverna var gladast vid halv tre i eftermiddags när de sista lektionerna var slut.. Älskar mitt jobb, men trött blir man ändå. Jag har i alla fall haft en riktigt bra sista dag på jobbet idag, så det blev ett skönt avslut. Nu väntar en vecka av vila, mat, sömn och virkning givetvis. Mina nya garner bör komma i slutet av denna vecka, men vi åker bort så får nog prova dem först på söndag eller måndag. Men det ska bli riktigt kul! En regnbåhsaktig filt ska det bli :)

2013-02-21 21.51.12Igår avslutade jag semlan som jag gjort åt syster yster, riktigt nöjd faktiskt. Har fortfarande inte hittat det perfekta beiga kak-garnet, men Tilda lejongul blev faktiskt riktigt bra som mellanting. Fick leverans av lite fler färger på Tilda-garnet, så det blir nog några kakor eller roliga figurer (en sjöhäst kanske?) under helgen. Är också sugen på att göra en liten kruka med små söta blommor, lite som Saint paulia fast kompaktare..

Har alldeles för många idéer för mitt eget bästa :)

2 thoughts on “Ett efterlängtat lov

Leave a Reply

