En liten fundering

Nu när jag återupptäckt Pinterest har jag ju fått tusen nya projektidéer och massor av inspiration. Det finns otroligt mycket vackra och roliga saker att göra! Däremot fastnar jag gärna i tanken att “vad ska jag egentligen med det till?” Men behöver verkligen allt vara nyttigt och användbart och ha ett syfte? Med kakor och små djur känns det inte lika konstigt att bara göra, de är ju dekorationer och leksaker och så. Men när jag hittar ett nytt mönster till en pläd/kudde/sjal känns det som att jag måste hitta ett bra användningsområde för att få göra det. Och jag måste också ha projektet klart för mig (syfte, storlek, färg osv) redan innan jag börjar, istället för att prova på allt jag tycker verkar roligt och se vad det blir av det..

Det hämmar mig, att jag måste argumentera (för mig själv iaf) vad jag ska göra och varför. Jag vill bara skapa för skapandets skull! Någon som har några tips för att komma över den här tröskeln? :)

Leave a Reply

