En produktiv vecka

Efter en vecka i Skellefteå är vi så äntligen hemma. Hemma är bäst, även om borta också är rätt bra ibland :)

Under veckan har det hunnits med en hel del virkande, lite har jag ju visat smakprov på, men de senaste dagarna har jag inte haft tillgång till internet alls, så jag tänkte jag skulle visa och sammanfatta vad som hänt i veckan. Först och främst har jag gjort klart alla delar på min stora glada väska, de ska bara sys ihop nu så är den klar.


Jag köpte också ett jättehärligt nytt garn i veckan, Sirdar Snuggly Baby Bamboo. Helt underbart ska jag säga! Det blev till slut sju hexagoner av African flower-mönstret med en liten kant på. Behöver fortfarande blocka ut så mönstret syns bättre och det blir mindre knöggligt, men är ändå väldigt nöjd med resultatet :) African flower passade dock inte mig perfekt, kan inte se vad jag skulle göra av det, men man kan ju alltid ändra sig senare. Sen har jag förstås också jobbat lite på mitt evighetsöverkast :) Ett gäng rutor blev det. Och väldigt lite garn kvar..


Sist men inte minst så har jag fått mitt akrylgarn jag beställde från England! Megamys.
2013-03-03 19.22.14

2 thoughts on “En produktiv vecka

  1. Så MYCKE! Blir nästan andfådd, he he. African flower är ju hur snygg som helst, kan du inte göra en liten kofta eller nåt? Vet du, jag kände lite hur det kändea att sitta och sortera alla dom nya garnerna. :-)

    • Man har mycket tid att virka när man sitter och myser och pratar! :)
      Ja det är ett jättefint mönster, jag ser det bara inte framför mig som något jag vill göra. Det kommer nog :)

      Garn blir mina nya lillor! Plocka, gosa, leka, fantisera.. :)

Leave a Reply

