Min virklördag i bilder

2013-03-09 09.33.04Det har blivit en hel del virkande idag :) Först gjorde jag klart en liten fyrkantig godsak (enligt mönstret en petit four..), lite för att den var väldigt söt, men faktiskt mest för att testa att virka i spiral och få ett fyrkantigt resultat. Jag gillar inte att göra fyrkantiga platta bottnar/överdelar och sy ihop med en kant, det blir aldrig riktigt snyggt, så jag skulle vilja göra små kakbitar i spiral istället. Fungerade rätt bra med den här lilla, så ska göra något experiment i större skala senare. :)

Passade på att arrangera mina virkade kakor på mammas kakfat (det ska till mamma, har bara inte kommit så långt än..). Konstaterar ju genast att jag behöver ett kakfat, och hittade fina på Lagerhaus när vi var där idag. Får nog bli ett sånt :)

2013-03-09 21.43.12Projekt nr 3 idag var en kanelbulle. Den förra jag gjorde missade jag att det skulle varit i dubbelt garn, så den blev pytteliten. Nu gjorde jag helt enligt instruktionen och då blev den mer rätt storlek :) Tycker fortfarande de är svåra att få till riktigt snyggt dock. Och så behöver jag virka någon sorts form till den här tror jag, botten blir inte så fin. Fast jag kan inte säga att jag är överdrivet sugen :P

Och så har jag givetvis virkat på min filt. Har gjort ett antal färgbyten nu så man börjar kunna se vad som händer och lite hur den ska bli. Jag älskar färgerna och garnet, så det kommer vara ett roligt projekt att jobba med och det kommer nog ta sin lilla tid att avsluta. Men garnet ska nog räcka! Fyllde min nya väska med garnet och det var knappt att det fick plats. Och väskan är rätt stor..

2013-03-09 11.39.01 2013-03-09 21.42.45

Leave a Reply

