Beslutsångesten gör sig påmind

2013-03-15 20.32.40Ett av mina största problem så fort jag ska göra något är min stora beslutsångest. Den visar sig på massor av olika ställen hemma och på jobbet, även om det mest är hemma. På jobbet måste allt ha en viss fart så då är det mer “ta ett beslut och kompensera därefter”… Just nu, just idag är min fundering vad för garn/projekt jag ska ta med mig hem till mamma och pappa över påsk. Jag vill ju visa och jobba på alla mina grejer!

Regnbågsfilten är enkel att jobba med när man ska sitta och prata, inte så mycket räknande och annat komplicerat. Däremot är garnet otroligt utrymmeskrävande, och det blir ju filten med. Och eftersom jag byter färg varannat varv behövs det nog ganska många nystan om man ska vara borta nästan en vecka.. Svårt att få med sig alltså.

Tar jag med mig kuddgarnet och den påbörjade kudden kommer jag bli uttråkad. Mitt valda mönster är ganska enformigt att göra, och garnet är ju också lite enformigt i längden (även om det blir ett snyggt slutresultat!)

Jag skulle också kunna välja att ta med garn till mitt mormorsrute-överkast, de är också enkla och smidiga att arbeta med när man inte har hjärnan med sig i varje steg. Däremot är det projektet i en paus nu när jag har så många andra roliga projekt, så jag har inte riktigt gnistan att jobba på det.

Sist, men absolut inte minst, så skulle jag kunna ta med mig mina amigurumi/pysselgarner. Har massor av färger så man kan göra massor av olika projekt och de är riktigt roliga att jobba med. Däremot kanske det blir tråkigt i längden? Och dessutom svårt att välja vilka av alla färger jag ska ta med mig!

Åh. Stackars mig.

:)

Leave a Reply

