Snart är det dags för vila

Ja för nu närmar sig påsklovet med stormsteg :) Jag har stora förhoppningar om en pysselfylld och pratfylld påskhelg, får träffa familjen äntligen. Det är väl bara pappa som inte handarbetar.

2013-03-26 19.54.31Jag känner att jag är trött, inte helt slut, men trött. Har inte riktigt samma motvation och energi varken för virkning eller annat. Och då hade jag ändå rätt mycket energi lördags, då blev det mycket virkning gjort och kul var det! Ska passa på och köpa en virktidning till lovet, något att sjunka ner i utan att behöva tänka så mycket själv :) Regnbågsfilten har också nått det stadiet nu att jag knappt behöver tänka när jag virkar, mönstret sitter bra i muskelminnet och färgerna byts lagom ofta. Ett bra projekt att vila i. Känner jag mig själv rätt kommer jag nog snart tröttna på den, men det är ok intalar jag mig. Det är ju en hobby, det ska vara roligt. Men än är jag inte där, än är den både fin och rolig. Har gjort klart en “mönsterupprepning” och har börjat spegelvända färgerna nu, som ni kanske ser :)

Jag sitter mycket och funderar på garn, förstås. Bomullsgarnet som jag använde till min väska var riktigt tungjobbat ibland, men blev så mysigt när det blev klart, så jag skulle vilja testa fler bomullsgarner. Både filtar och väskor vill jag göra.. Men först avsluta några av mina större projekt, tror jag blir för kluven annars. Man måste hej, man måste hej, man måste hejda sig!

Leave a Reply

