Hur kan sy vara så tråkigt?

Det är i alla fall tråkigt att sy när man ska sätta ihop amigurumi. Jag drar gärna på det i flera veckor, om jag kan hitta nog med undanflykter. Det kunde jag dock inte idag, påsklov och allt. Såhär såg lejonet ut imorse:

2013-04-03 08.54.29

Och nu ser det ut såhär :)

2013-04-03 10.37.04

Jag är riktigt nöjd med mig själv. Både med lejonet som sådant (det blev väldigt gulligt även om det inte blev exakt som mönstret) och med mig själv som faktiskt tog tag i det och sydde ihop det. Men jag lovade också mig själv samtidigt att nästa gång blir det en orm, eller nåt annat sånt där som inte kräver så mycket ihopfogning.

…sen kunde jag inte bärga mig så det blev ingen orm utan Max the Monstar :) Jag valde ganska starka färger och kommer göra en ganska slumpmässig blandning av dessa. Såhär blev de första tre raderna

2013-04-03 22.58.27

Det som ser blått ut är egentligen “petrol”. Ska bli spännande att se hur det blir när han blir större :)

2 thoughts on “Hur kan sy vara så tråkigt?

Leave a Reply

