En leverans!

Idag fick jag mitt fingarn jag beställt från England :) En blandning mellan merino, cashmere och lite akryl som jag läst skulle vara så supermysigt och härligt att jobba med. Jag köpte två gröna och två brunbeiga som på bilden i affären såg ut och passa ihop, och det blev faktiskt nästan exakt som jag tänkte mig. Den mörkare gröna är lite lite för blå i tonen, men annars så!

2013-04-08 20.58.27

Jag hade först tänkt att de skulle få bli en filt, men tror det går åt mer garn än såhär till det, så jag håller på och tänker om. Däremot kunde jag ju inte låta bli att göra en liten provlapp i fasta maskor, och garnet är faktiskt rätt gosigt :) I nystanet har det den där stickigheten som jag inte gillar med ull (oavsett hur fin ullen är så tycker jag ändå det är stickigt..), men när det blev uppvirkat märktes det inte lika mycket. Det blir spännande att se hur det fungerar uppvirkat i större mängd.

Det är ett jättefint garn och jag är väldigt nöjd med mitt köp, däremot är jag inte helt förälskad. Sökandet efter mitt drömgarn går vidare :)

2 thoughts on “En leverans!

Leave a Reply

