Virkningsdrömmar

Jag sitter här och funderar och drömmer om allt virkat som jag vill göra… Just nu fokuseras mycket på garnet jag köpte i påskas, bomullsgarnet med havstema och det jättetjocka merinogarnet. Jag funderar också på vad jag ska göra för mysigt med det fina merinogarnet jag fått av mamma :)

För väskan har jag just nu två idéer, en liten handväska (här) eller en lite större handväska med fjälligt mönster (här). Det tjocka köpta merinogarnet vill jag gärna göra en sjal av, en sån där som är en cirkel. Men jag vet inte om jag ska köra på känn med kanske fasta maskor och halvstolpar, eller om jag ska försöka hitta ett mönster att följa. Klurigt.

Mammas merinogarn ska nog få bli sockor/tofflor. Kanske sovsockor. Måste hitta ett mönster jag gillar..

2 thoughts on “Virkningsdrömmar

  1. Den där fjälliga väskan skulle väl vara jättefin i havsfärger? Annars var den lilla sötast. :-)

Leave a Reply

