Virkuppdatering i bilder

Här kommer en liten uppdatering på projektfronten! Först och främst är min lilla gröna spetsduk klar, ett av mina "sidoprojekt" som jag gjort för att det är tråkigt att bara göra samma. Nu är den blockad och fin och har tagit plats i mitt gröna hörn :) (Färgen på kort nr 2 är mer rättvisande, vet inte vad som hände på kort nr 1..)

2013-04-20 08.09.03 2013-04-20 08.09.11

Regnbågsfilten går framåt, alldeles snart har jag gått hela varvet runt från lila till lila. Jag tror  inte ens jag nått halva den längden jag skulle vilja ha, så arbetet fortsätter.. Stor blir den! Den ska få bli en balkongfilt om sommarkvällarna, glad och solig :)

2013-04-20 21.08.51

Mitt kuddöverdrag står stilla, för jag har fått slut på det ljusare grå garnet. Måste beställas någon dag, men tror jag avslutar några projekt först.

 

Mitt lilla monster har hamnat på efterkälken. Det är ganska enformigt att virka varv efter varv med fasta maskor.. och så vet jag inte riktigt hur jag ska göra ögonen och munnen, så då blev det lite stopp. Men nån gång blir han nog klar :) Här är kommande färgordning utlagt.

2013-04-14 19.47.13

Spetssjalen är nästa projekt! Där är det lite paus på grund av projektet här under, en annan sjal. Fast mest är det paus för jag måste snart ta ett nytt nystan och jag klurar på hur jag snyggast ska skarva eller fästa in det nya.

2013-04-15 21.00.25

Och så sist men inte minst, min alldeles ny-påbörjade sjal med mitt Debbie Bliss-garn :) Bilderna är status: igår och status: nyss! Tycker den påminner om ett vårträd, älskar färgerna :)

2013-04-19 21.43.05 2013-04-20 20.20.09

Det var det! Puh!

2 thoughts on “Virkuppdatering i bilder

Leave a Reply

