Häpp! En väska

2013-05-02 21.42.00

Har ni sett, en färdig liten väska :) Nåja, remmen är fortfarande inte klar för den var så otroligt själadödande tråkig att virka. 200 maskor lång fastmaskrem, tre färger som sen ska flätas..

*virka virka virka virka virka virka virka vänd! virka virka virka…*

Men det viktiga är klart, det fina :) Någon gång i helgen kanske jag känner mig allmänt hjärndöd och kan virka lite på remmen. Superroligt mönster var det i alla fall! Mermaid Tears purse heter den, det är ett gratismönster från Bernat :) Min blev ju något mindre än vad det var tänkt men så använde jag ett garn som ska ha virknål 3,5-4 istället för ett för virknål 5 också. Kommer nog absolut göra en till sånhär väska men då i ett tjockare garn :)

Garnet jag använde nu var mitt Rico Design Essentials Cotton, ett väldigt glansigt och lättarbetat garn, förutom den lilla detaljen att det gärna delar sig. Det var inte så att det förstörde hela arbetet men det tog ändå lite extra tid pga delandet. Ska prova lite andra bomullsgarner nu i fortsättningen så får vi se om jag kan hitta en favorit :)

3 thoughts on “Häpp! En väska

  1. Den blev superhäftig! Lite retro men hypermodern samtidigt.
    Ska försöka mej på den lite senare. Men jag har verkligen längtat efter nästa bild på den hela tiden.
    Svårt att välja garn och ändra om mönster nu för tiden *förr bara visste man ju* :)

      • Ja men det är ju just det.. Förut tänkte jag inte ens utan bara virkade eller stickade vad som med vilket garn som.. men efter att inte klarat av att hålla i en virknål eller stickorna så har jag glömt lite såna saker tyvärr.
        Men nu är det bara att återhämta sina kunskaper :)

Leave a Reply

