Velig och ingen inspiration

Efter att jag avslutade den lilla krukväxten igår har jag varit i lite av ett vakuum. Jag har ju ett antal virkprojekt, men inget kändes spännande och roligt och jag hade inget nytt jag ville starta heller riktigt. Eller, jag har ett stort gäng mönster jag vill göra, men inget garn som jag vill prova dem med. Och tvärtom, jag har några garner jag vill prova men hittar inte det där perfekta projektet.

Jag vill göra en vit enkel poncho att ha över en sommarklänning, jag vill göra en stjärnfilt, två olika sjalar och någon ny amigurumi. Och så vill jag prova Drops Paris och Rowan Handknit Cotton, men båda är ju bomull och jag har gjort så mycket bomull redan. Fast ull är ju stickigt och akryl blir gärna nopprigt och tråkigt fort. Hooked Zpagetti skulle jag också vilja testa men hittar ingen bra färg.. *jättevelig*

Å ena sidan skulle jag vilja bara göra en storbeställning på en massa garner som jag tänkt prova, så har jag dem hemma när inspirationen kommer tillbaka. Å andra sidan är det så många olika garner jag vill prova så jag måste beställa från så många olika ställen, så fraktkostnaden kommer ju bara den bli kanske 200 kr.

Då kom jag ju på att det är ju ett antal virkböcker jag gått och suktat efter också, de skulle jag ju kunna beställa för att återfå inspirationen! Men, då har jag ju inget garn att testa mönstren med..

Ni hör ju. Aldrig blir det bra :P *gnäll gnäll*

5 thoughts on “Velig och ingen inspiration

Leave a Reply

