Nu är det slut.. *fem myror-ljud*

Och DÄR tog garnet till min vita poncho slut. Jag hann inte mer än börja på en bubbelrad, hann kanske göra fem bubblor. Jag tror att den bubbelraden ska bli den sista för jag vill inte ha ponchon alldeles för stor, men jag är ju inte säker på hur det blir. Nu måste jag ju i vilket fall beställa mer garn för att den ska bli klar. Frågan är bara om man ska beställa 50g eller 100g…

Beställningen får vänta, i alla fall. :) Med senaste beställningen kom det ju en hel del annat roligt garn som jag tänkte prova först. Kanske inte använda slut på men i alla fall prova! Jag vill göra något litet roligt där det mångfärgade garnet kan få komma till sin rätt, och så vill jag göra en sjal eller poncho till av det vita bambugarnet :) Det tar aldrig slut, och tur är väl det!

Sen ska jag också sätta mig ner och ta en funderare över vilket garn jag skulle vilja ha till min "Stitch sampler". Jag vill ha ett garn som inte är för fluffigt, men inte för glansigt heller för jag vill få ett tydligt mönster men inte se varje maska. Och så får det ju gärna vara lättvirkat och inte så hårt/stumt…

Och så fina färger då!

Tror ni jag kommer få leta ett tag, kanske?

Leave a Reply

