En liten blogglista

När jag inte skriver här spenderar jag ändå en hel del tid med bloggar. Andras bloggar. Jag älskar att läsa om andras liv och deras funderingar, men alldeles särskilt gillar jag ju att läsa om andras virkprojekt. Jag har samlat på mig en liten favoritlista nu av bloggare som är väldigt inspirerande eller bara mysiga att läsa, och jag tänkte jag skulle dela med mig :)

Först ut är Attic24. Den här bloggen hittade jag långt innan jag själv började virka och blev otroligt inspirerad. Sedan tappade jag bort länken och det gick några månader… när jag kom hem igen efter julen så satte sökandet igång. Jag visste precis vad jag letade efter, men hade inga sökord att söka på. Det var Lucys interlocking ripple som etsat sig fast och det var dit jag ville igen :) Till slut hittade jag henne igen genom en ren lyckträff, och nu får jag mycket inspiration till både mönster, färger och garner av henne :)

Attic24 är min största favorit, men såklart så läser jag en hel del annat också. Här kommer några fler tips, i ingen ordning alls!

Man kanske märker en viss övervikt åt engelska virkbloggar… Jag har helt enkelt inte lyckats hitta några svenska jag gillar än! Tyvärr, skulle gärna läsa fler. Alla tips är välkomna :)

Leave a Reply

