En poncho och en sjal (eller två)

Med senaste garnleveransen beställde jag ju också mer vitt garn så jag skulle kunna avsluta min poncho och min vita sjal, och det är precis vad jag gjort nu!

Ponchon är virkad med Sublime Cashmere Merino Silk DK, virknål 4,5 och mönstret heter “Knock knock knock Penny“. Jag fick en jättefin klänning av mamma i julas men den hade en lite för djup urringning för min smak, så ponchon är tänkt att dölja detta :) Jag är riktigt nöjd :)

2013-06-16 12.25.05-1

Sjalen då, den är virkad med King Cole Bamboo Cotton DK och virknål 4,5. Egentligen borde jag nog tagit en ännu större nål, för tanken är att mönstret ska vara mer luftigt, men det blev rätt fint ändå :) Mönstret heter “South Bay Shawlette” och det gick åt precis 2 nystan (200 g) garn. Jag hade nog kunnat göra den ännu större men jag hade ingen lust att beställa mer garn just nu.

2013-06-19 09.59.35

Jag har alltid haft dille på sjalar och gosiga tyger ända sen jag var liten, och nu kan jag tillåta mig själv att “skaffa” fler för jag gör dem ju själv :D Sen får vi väl se hur många jag behåller och hur många jag ger bort :)

Eftersom både sjal och poncho är klara nu så kunde jag med gott samvete starta ett nytt projekt! *host host* Det blev en riktig spetssjal i tunt tunt garn. Den ser inte mycket ut för världen just nu för den måste spännas ut innan mönstret syns på riktigt, men här är början i alla fall.

2013-06-19 08.54.05

2 thoughts on “En poncho och en sjal (eller två)

Leave a Reply

