Garnfunderingar

Jag håller för fullt på och provar en hel massa olika garner. Tjocka, tunna, ull, bomull, bambu, akryl.. ja allt jag kan hitta som låter fint och bra, ungefär. Jag älskar att köpa ett nytt sorts garn och få klämma och känna och fundera och prova. Många skriver om sina projekt för att tömma sitt garnlager, jag har inte riktigt nått de stadiet än, jag fyller fortfarande på :P

yesterdayLite har jag ändå börjat hitta någon sorts favoriter, eller kanske har jag snarare hittat vad jag inte gillar särskilt mycket. 1. Spetssjalar är jättefint men så tunt garn är jobbigt/tråkigt att arbeta med. Jag vill ha lite mer känsla när jag jobbar med garnet, jag vill kunna ta i lite och krångla lite. Det tunna garnet känns som det ska gå av närsomhelst och det är svårt att få nån styrsel på det. Dessutom är det jättejobbigt att blocka. 2. Billigt ullgarn är inget för mig, stickigt ju! Jag får inse att ska det vara, ska det vara ordentligt och då får det också kosta. Jag är fortfarande väldigt velig i mitt ställningstagade i dyrt/billigt naturligt/plast, det finns så många fördelar med båda (alla) sidor.. 3. Hittar man jättefint tunt garn (som ju är lite jobbigt, se punkt 1) så kan man…. ta dubbelt! Dagens stora insikt tror jag. Jag kan få använda de där supervackra handfärgade sjalgarnerna men till något jag gillar mer genom att ta dubbelt garn.

Eftersom vi flyttar snart så försöker jag hålla igen lite med garnbeställningarna, lite för kostnaden men mest för att det är ju dumt att beställa det upp hit, packa det och sen frakta det söderut igen. Så fram till augusti eller så så blir det mer drömmar och planerande än faktiska inköp, om det inte dyker upp någon fantastisk rea. Tror det kan vara riktigt nyttigt :)

Leave a Reply

