[Svenska] Pyssel, pyssel, pyssel överallt

Nu är höstlovet snart slut för oss lärare och det är såklart tråkigt. Man skulle kunna haft minst en vecka till utan att det hade varit några problem att sysselsätta sig. Men, vi har inte bara varit lata faktiskt! I måndags var det klädshopping och i tisdags gjorde vi ett besök på nyöppnade IKEA i Borlänge. Resultat: jobbkläder, gardiner, golvlampor, handdukar. Det börjar bli riktigt mysigt här hemma nu :) David passade också på att köpa lite fina fiskar, så även akvariet i vardagsrummet börjar bli riktigt snyggt. Imorgon torsdag börjar finbesöket dyka upp, vi kommer ha besök av hela halva gänget från pluggtiden över helgen, så idag var stora fejardagen. Vi har både tvättat och städat och klockan var inte ens två när vi var klara!

Lägenheten är alltså ganska ompysslad, men jag har även hunnit handarbeta. Ganska mycket till och med :) Jag har ju mest ganska stora projekt på gång så det syns inte så mycket att det hänt något, men jag jobbar på. Och givetvis går jag och drömmer och funderar vad jag ska göra för kul med mina nya inköp från Syfestivalen. Det fina silkegarnet jag köpte ska eventuellt få bli en Ictis och Manos-garnet (Silk Blend) ska få bli en mysig Honey cowl. Det är i alla fall planerna just nu, men för det krävs (1) att jag skaffar fler storlekar på ändstickor och (2) att jag avslutar den gröna sjalen. Fler än två sjalprojekt samtidigt känns övermäktigt till och med för mig! Sen ska jag också göra en Kira så fort jag får lite tid över (ehm).

Jag köpte ju också en slända på Syfestivalen, och den har minsann gått varm sen jag kom hem. Det är superkul! Det blir väldigt ojämnt men det gör inte så mycket, det är själva tillverknigen som är rolig. Såhär mycket har jag gjort hittills:

Spinning experiment

Rätt nöjd!

Från och med imorgon blir pysseltiden rätt begränsad, så jag får väl njuta av hur mycket jag faktiskt fått gjort hittills istället :)

2 thoughts on “[Svenska] Pyssel, pyssel, pyssel överallt

  1. HI, i couldn’t find the translate button but I read your last week’s blog and loved all the items you purchased and now you’re spinning! I took a turn at that awhile back with a spindlle but I need to get moved first before I delve into spinning but I want to eventually! I loved your yarns…so gorgeous! And look what you spun! Amazing…you do everything perfectly right out of the box! Me…not so much! LOL! I have a new pc and a new operating system..WIndows 8…oh boy…..causing me problems like no translate on Google now? Anyway…a picture is worth a 1,000 words because I saw your beautiful newly hnadspun yarn! Great job! Talk to you later!

  2. I don’t know how to add a translate button! Need to look into that ^^

    I must confess, I have to have taken a photo of my spindle from the perfect angle, my yarn isn’t that smooth! It’s very much thick and thin but I’m loving spinning so it’s ok :) Oh Windows 8 can be a pain! Maybe you need to install Google Chrome and search for a translate thingy in extensions?

Leave a Reply

